Inbjudan till Xspray Pharmas investerardag 2023

Pressmeddelande 2023-06-02

Xspray Pharma håller webbsänd investerardag torsdagen den 8 juni 2023 kl. 13.00. Sändningen kan ses live eller i efterhand via länk nedan eller via bolagets hemsida.

På Xspray Pharmas livesända investerardag ger vd Per Andersson, tillsammans med några av bolagets nyckelpersoner inom kommersialisering av läkemedel på den amerikanska marknaden, bolagets produkt-pipeline, regulatoriska (FDA) frågor samt aktuella legala frågor, en uppdatering om företagets verksamhet och planer. Programmet livesänds med möjlighet att ställa frågor via Youtubes livechat.

Xspray Pharma AB (publ) genomför för närvarande en företrädesemission av units om cirka 300 MSEK, med två teckningsoptionsserier som tillsammans uppgår till ytterligare cirka 300 MSEK vid full teckning. Syftet med företrädesemissionen är primärt att finansiera förberedande aktiviteter för lanseringen av Dasynoc på den amerikanska marknaden, driftskostnader och fortsatt utveckling av produktkandidaterna XS003 (nilotinib) och XS008 (axitinib). Totalt är cirka 83 procent av Företrädesemissionen säkerställd av teckningsförbindelser och avsiktsförklaringar, såväl som garantiåtaganden, motsvarande cirka 251 MSEK.

Tid: Evenemanget hålls på svenska den 8 juni kl. 13.00 – 14.30.

Länk: till webbsändningen här. Ingen föranmälan krävs för webbsändningen som kan ses live eller i efterhand via samma länk som även kommer att kunna nås via www.xspraypharma.com

Plats/anmälan: Det finns ett mindre antal platser för den som vill delta på plats i studion i Stockholm med möjlighet att ställa frågor direkt till ledning och nyckelpersoner. Plats kan inte garanteras. Aktieägare och representanter för media kommer att prioriteras. Skicka ett mejl med rubriken ”Intresseanmälan” med kontaktuppgifter och ange ev. media eller aktieägare senast måndag 5 juni 17.00 till info@wildeco.se

Frågor: Ställ dina frågor i förväg på: info@wildeco.se

Alla som tittar live kan ställa frågor live via meddelandefältet i Youtube.

Investerardagen modereras av ekonomijournalisten Linda Vikström

För mer information, vänligen kontakta:
Kerstin Hasselgren
Ekonomi- och Finansdirektör